Stavba autosalonu Hyundai: kombinace zlínského funkcionalismu a moderních prvků | Stavební firma Navláčil

19. February 2014

Ve Zlíně na třídě Tomáše Bati stavíme zcela nový autosalon značky Hyundai. Na místě bývalého zahradnictví vznikne nová moderní a originální prodejní hala, která bude kombinovat tradiční cihelné zdivo a kazetovou fasádu.

Novostavba vznikne opodál od stávajících autosalonů automobilových značek Mercedes-Benz a Peugeot, kde dříve bývalo zahradnictví. “Bylo otázkou času, kdy bude tento zajímavý pozemek u tak vytížené silnice zastavěn. Investor zde chce postavit prodejní objekt, který bude hledat moderní pokračování klasické zděné architektury ve Zlíně,” popsal probíhající výstavbu Vít Mach, vedoucí poptávky a marketingu.

Nový směr funkcionalistické architektury od Bati?
Z architektonického hlediska je nový objekt navržen tak, aby byl originálním a moderním sídlem. Provedení fasády má respektovat tradiční zlínskou architekturu, do které má ale zároveň vnést nové prvky. Plášť budovy bude kombinovat cihelné zdivo a skladaný kazetový systém s částečným předsazením směrem k třídě Tomáše Bati.

Showroom - vzhledem ke svému účelu prezentace vystavených aut - bude mít otevřenou celoprosklenou fasádu s horizontálním členěním. Pochopitelně nebudou chybět prvky firemní identity automobilky Hyundai.

Při výšce 8,4 metrů po atiku bude část autosalonu svou hmotou navazovat na přilehlou budovu pojišťovny a zaplní tak nápadně volný prostor. Část pro autoservis bude dosahovat na úrovni střešního parkoviště 9,5 metru. Nejvyšším bodem pak bude střecha výtahové šachty ve výšce 10,85 metru.

Nová prodejní hala nabídne 400 m2 pro vystavení modelů a další nezbytné prostory. Druhá část objektu bude využívána pro značkový servis vozidel. Součástí zakázky je také realizace asfaltových a zpevněných ploch. Investorovi, společnosti Hyundai Motor Zlín, nabídne nový objekt plochu 1330 m2.

Výstavba prodejní haly autosalonu Hyundai ve Zlíně

Postup výstavby autosalonu
Celý objekt je založen na vrtaných pilotech průměru 600 až 1200 mm a železobetonové základové desce. V podzemním patře budou navazovat monolitické nosné stěny. Nosnou konstrukci dalších pater tvoří ocelový montovaný skelet. Obvodové stěny autosalonu jsou realizovány z pórobetonového zdiva, část servisu bude ze stěnových PUR panelů značky KINGSPAN.

Investor: HYUNDAI MOTOR ZLÍN a.s.
Dodavatel stavby: Navláčil stavební firma, s.r.o.
Projekt: RKO project s.r.o.

Výstavba autosalonu Hyundai ve Zlíně stavební firm